Köpvillkor
Priser och betalning
Priserna anges inklusive mervärdesskatt (moms), med vissa undantag på de bilar vi har ute till försäljning. I kundvagnen framgår det totala priset inklusive samtliga avgifter, moms, frakt och eventuella betalningskostnader. Tillgängliga betalningsmetoder är Swish eller kortbetalning.
Gällande betalningsvillkor framgår vid respektive betalningsalternativ i kassan.
Ångerrätt
Enligt gällande konsumentskyddslagstiftning har du som kund rätt till 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan. Vi hoppas givetvis att du blir nöjd med ditt köp, men om problem uppstår ber vi dig kontakta oss snarast så att vi kan hjälpa dig att hitta en lösning.
Leveranser
Normal leveranstid är 3–5 arbetsdagar. I samband med större kampanjer eller hög belastning kan leveranstiden vara längre. Vi strävar alltid efter att expediera din beställning så snabbt som möjligt. Leverans sker vanligtvis med PostNord, men i vissa fall kan DHL eller annan transportör användas.
Fraktfritt erbjuds vid beställningar över 1 000 kr, dock ej för beställningar vars totala vikt överstiger 10 kg.
Retur- och bytesrätt
Returer bekostas av kunden, såvida varan inte är defekt eller felaktigt levererad. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byte står vi för fraktkostnaden för den nya försändelsen till dig.
Vi erbjuder 14 dagars öppet köp. Vid outlöst försändelse som returneras till oss debiteras en administrativ avgift på 300 kr inklusive moms, för att täcka kostnader för frakt, returhantering och administration.
Konsumenträtt
För mer information om dina rättigheter, se Konsumentverket och Distansavtalslagen. Vid eventuell tvist kan du även vända dig till EU:s gemensamma tvistlösningsplattform: http://ec.europa.eu/odr.
Dataskydd (GDPR)
Den 25 maj 2018 trädde dataskyddsförordningen (GDPR) i kraft. Den ersätter den svenska personuppgiftslagen och gäller i samtliga EU-länder. Syftet är att stärka skyddet för dig som kund när dina personuppgifter behandlas.
Vi behandlar endast personuppgifter i syfte att administrera beställningar, upprätta kvitton samt skicka ut varor. Uppgifterna lagras via vår e-handelsplattform Stripe. Du har som kund rätt att begära ut, rätta eller radera dina uppgifter när som helst.
De uppgifter som lagras är följande:
-
Namn
-
Adress
-
Telefonnummer
-
E-postadress (om sådan uppges)
-
Vid frågor är du välkommen att kontakta oss på: info@cave11.se